Loading...
18.6.09

A loucura convertida en arte

Hai días en que un ten a sorte e debería mercar un décimo de lotería e abandoar esa primitiva que comparte cos amigos e nunca toca. A sorte ás veces salpícanos e lévanos a acertar en canto tocamos.
Algo así debeu pasarme a min, hai dous días. Achegueime a unha librería e decidín facerme con tres libros, todos eles son de cualidade, pero hai un que me parece unha magnifica manifestgación da loucura (Non me atrevo a especificar que tipo de loucura). O seu autor é Peter Stamm (web en alemán), un suizo que xa ten varios libros publicados en España en editoriais como Acantilado (En castelán) ou Quaderns Crema (en catalán), libros que tiveron unha boa acollida entre a crítica, especialmente Agnes.


Por se fose pouco, debo confesar que sinto unha certa debilidade polas ilustracións de Jutta Bauer, unha especie de paixón que non son moi capaz de racionalizar e de explicar. O libro titúlase Por qué vivimos en las afueras de la ciudad e está publicado por Tándem edicions, unha editora valenciana.O libro consta de 18 historias, se a memoria non me falla, que comezan con anáforas, agás o último. Cada historia ten a súa ilustración. En todas elas Bauer fuxe de ilustrar o evidente e prefire ofrecer unha visión particular, de sensacións e onde os elementos nalgún caso sempre lembren o lugar elixido pola familia para vivir. Non o dixen, pero o libro narra a historia dunha familia de pais, fillos e avós que deciden cambiar a súa residencia continuamente elixindo os lugares máis incribles para facelo e atopando sempre razóns para volver a trasladarse. E se cada capítulo comeza cunha anáfora, remata cunha sucesión numérica que parte do 4 e chega á unidade, para finalmente buscar unha xustificación aos cambios que dan sentido ao capítulo seguinte.
O texto é unha magnífica mestura de realismo e situacións disparatadas, pero que teñen un sentido dentro do conxunto dos relatos. Construído con frases curtas, case a pinceladas, acaba descubríndonos un mundo ao que os personaxes non acaban de adaptarse. Esa sucesión de incansables traslados ten o efecto sobre o lector semellante ao dos anuncios sobre o telespectador, cambian con tal rapidez e son situacións tan orprendentes que nos crean a necesidade de descubrir o que pasa no seguinte.
Un magnífico libro para lectores moi variados tanto en intereses como en idades.

Entrevista con Jutta Bauer en Babar

Locura convertida en arte
Hay días de suerte, en los que uno debería atreverse a comprar un décimo de lotería y abandonar la primitiva esa que juega con los amigos. La suerte nos salpica a veces con unas gotas misteriosas que nos inspiran y que nos llevan a acertar en todo cuánto emprendemos. Algo así me ha pasado a mi hace unos días. Me acerqué a una de las librerías en las que suelo ver las cosas nuevas que se publican o las que son nuevas para mi, y me llevé tres libros, todos ellos de calidad innegable, pero uno de ellos me parece una magnífica manifestación de locura (No me atrevo a especificar qué tipo de locura). Su autor es Peter Stamm (web en alemán), un suizo que tiene varios libros publicados en España en editoriales como Acantilado (para las traducciones al castellano) y Quaderns Crema (traducciones al catalán), libros que han tenido cierto eco entre la crítica, especialmente Agnes.

Debo confesar que siento debilidad por la ilustraciones de Jutta Bauer, una especie de pasión que no soy capaz de recionalizar y explicar. El libro se titula Por qué vivimos en las afueras de la ciudad y está publicado por Tándem edicions, una editorial valenciana.El libro consta, si no me falla la memoria, de 18 historias anafóricas, la última no lo es. Cada una va acompañada de una ilustración en página impar. En todas ellas Bauer escapa de ilustrar lo evidente y prefiere ofrecer una visión particular, de sensaciones y en las que los elementos siempre evoquen el lugar elegido por la familia para vivir. No lo he dicho, pero es la historia de una familia de padres, hijos y abuelos que se cambian su residencia a los lugares más insospechados, encontrando siempre una razón para marcharse a un nuevo sitio. Y si cada capítulo comienza con una anáfora, termina con una serie numérica que va desde cuatro a la unidad. El texto es una magnífica mezcla de realismo y situaciones disparatadas, pero que tienen sentido dentro del conjunto de los relatos.
Construido con frases cortas, casi a pinceladas, acaba descubriéndonos un mundol al que los personajes no acaban de adaptarse. Esa sucesión de incasables traslados tiene un efecto sobre el lector como el que los anuncios tienen para el telespectador, cambian con tal rapidez las situaciones y resultan tan sorprendentes que nos crean la necesidad de saber lo que va a apasar en el siguiente
Un magnífico libro para lectores muy variados tanto en intereses como en edades.

Entrevista con Jutta Bauer en Babar

0 comentarios:

Publicar un comentario

 
TOP