Loading...
13.5.09

Buster Keaton e Lorca

A publicación de libros de poemas para nenos entraña unha dificultade dobre para o editor. Por unha banda, a elección non sempre resulta doada. Pola outra, hai que buscarlle sentido ao libro, a ruptura do poema, como paxinalo, a ilustración...
Media Vaca acaba de publicar un poema de Federico García Lorca, ou quizais guión cinematográfico segundo recolleu Rafael Utrera nun estudo sobre a relación de Lorca co cine, que descoloca aos que non coñezan a obra do poeta granadino. Descoloca porque non dos poemas que se seleccionan para nenos. E iso é un acerto porque permite a moitos xoves lectores descubrir ao outro Lorca, ao Lorca máis surrealista (Sucedeume algo parecido coa selección de 13 poemas que Faktoría K de libros realizou da obra de Unamuno). Titúlase El paseo de Buster Keaton e leva un subtítulo, Díálogo tiernísimo.
Unha homeaxe a este actor e director de cine mudo norteamericano que interesou a outros poetas do 27, caso de Alberti, e cada día máis descoñecido porque as conexións televisivas son máis fiables e non hai que encher os minutos de espera dos espectadores con ese cine cómico que lle permitiu coñecer á miña xeración a fenómenos como Buster Keaton, Harold Lloyd, Chaplin ou Laurel e Hardy (Aquela televisión!).
O poema desenrólase entre o surreal do protagonista, que asasina cun coitelo de madeira os seus catro fillos mentres un moucho e un galo emiten os seus chíos e os diálogos, e situacións absurdos do resto dos protagonistas ata o encontro coa muller e o cinematográfico bico final.


Buster Keaton y Lorca

La publicación de poemas para niños entraña una dificultad doble para el editor. Por una parte, la elección no resulta fácil, y por otro lado hay que darle sentido al libro, decidir sobre la fragmentación del poema, como paginarlo, la ilustración...
Media Vaca acaba de publicar un poema de Federico García Lorca, o guión cinematográfico como opina Rafael Utrera en un estudio sobre la relación de Lorca con el cine, que descoloca a los menos conocedores de la obra del poeta granadino. Descoloca porque no es de esos poemas que uno acostumbra a leer en las antologías que se realizan para niños de la obra lorquiana. Y ese es un acierto porque permite a muchos jóvenes lectores descubrir otro Lorca, más surrealista (Algo parecido me ha sucedido con la selección de 13 poemas de Unamuno que publicó recientemente Faktoría K de libros)
Se titula El paseo de Buster Keaton y lleva un subtítulo, Díálogo tiernísimo.
Un homenaje a este actor y director de cine mudo norteamericano que también interesó a otros poetas del 27, caso de Alberti, y que es cada día más desconocido porque, al contrario de lo que sucedía años atrás, las conexiones televisivas han ganado en fiabilidad y ya no es necesario rellenar los cortes televisivos con aquellos maravillosos minutos de cine cómico que permitión a mi generación conocer a genios como Buster Keaton, Harold Lloyd, Chaplin, Laurel y Hardy... (¡Aquella televisión!).
El poema se desarrolla entre lo surreal del protagonista que asesina con un cuchillo de madera a sus cuatro hijos, mientras el buho y el gallo llenan la escena con sus sonidos, y los diálogos y situaciones absurdas del resto de protagonistas hasta el encuentro con la mujer americana y el cinematográfico beso final con Keaton.

2 comentarios:

  1. Estoy de acuerdo. Me parece tan absurdo quitar la oportunidad a los más jóvenes de conocer este cine que estoy pensando en montar en alguna biblioteca una videoteca de préstamos con todos estos genios olvidados (?)

    ResponderEliminar

 
TOP