Loading...
14.8.08

Presentación d'A conta atrás




Pero o que me empuxou a estar en Viñetas foi a presentación (por fin!!) da primeira novela gráfica galega. Cando vin o primeiro tomo nas mans case non podía crelo. Esa emoción notouse na presentación, mesmo Miguelanxo Prado na presentación de Carlos Portela, guionista, e Paz Castro, responsable de comunicación de Faktoría K de Libros, fixo sentir ese excepticismo no que estaban moitos ao ver que a primeira data de presentación da obra, xusto un ano antes, se incumpría. Pero os dous protagonistas da presentación preferiron ollar para adiante e pensar en que dentro dun ano, no viñetas do 2009, estarían presentando o segundo e último tomo. A representante de Faktoría, con K e non con C como aparecía na proxección do auditorio da Fundación Caixagalicia, fixo unha emocionada homenaxe aos verdadeiros protagonistas: mariñeiros, redeiras, bateeiros, etc. Carlos Portela evocou os momentos de esquizofrenia que se viviron naquelas datas e como xurdían na súa cabeza ideas que despois non se fixeron realidade (documental, curtametraxe). Mencionou como o seu traballo de guionista en series televisivas lle deu oficio para abordar un proxecto da complexidade deste nun periodo de dous anos de traballo intenso. Aínda que coste crelo, mencionou que nas súas consultas con coñecedores do mundo da banda deseñada atopouse coa sorpresa de que era a única obra estructurada temporalmente coma un continuo flashback (Non sei o termo é exacto, pero agardo que entendades o que quero dicir) . Destacou que non lle importaba que todo o mundo soubera como acababa a historia porque o que lle interesaba era contar o seu punto de vista e invitou a unha lectura crítica da obra e á discrepancia dos que teñan outro diferente. A min como un neolector de cómic sinto a sensación que estou diante dunha obra seria, literariamente trascendente e que marca un tempo novo na banda deseñada en galego. Ademais engadir o traballo gráfico de Sergi San Julián. Resultado: unha excelente novela gráfica.


PRESENTACIÓN DE LA CUENTA ATRÁS



La presentación de La cuenta atrás (¡¡por fin!!) me llevó a "Viñetas desde o Atlántico", aunque aproveché para asisitir tambien a la presentación de la revista gallega de humor Retranca y hacer un recorrido por las casetas para ver alguna cosa. Me hice con "Por qué he matado a Pierre", un cómic con guión de Olivier Ka, adaptación de Alfred y coloreado de Henri Meunier.
La presentación de Miguelanxo Prado, autor y director del salón, dejó entrever un cierto alivio por ver al fin terminado el primer tomo. Los autores se habían comprometido a tener la obra terminada para el salón del año 2007, lo que no quitó para que reconociese el notable trabajo del guionista y del dibujante.
La intervención de Paz Castro, responsable de comunicación de Faktoría K de libros, y de Carlos Portela como guionista prefirieron mirar para delante y mostraron su satisfacción porque la obra esté finalmente a disposición de los lectores y éste último se mostró muy satisfecho con la calidad de la edición. También reiteró el compromiso de que la próxima edición verá la presentación del segundo y último tomo de la obra.
La cuenta atrás cuenta la historia del naufragio de un petrolero, Portela no oculta que la idea surgió de las vivencias durante el viaje errático del Prestige hasta su hundimiento. Contada a mdo de flashback, cuenta las relaciones entre el poder político, la prensa y las gentes ajenas a ellas que luchan contra aquello que pone en peligro su forma de vida. Aunque se insista en que es un cómic que aborda un suceso concreto, creo que también es correcto generalizarlo y convertirlo en paradigma de las relaciones de poder en general en casos de supervivencia de ese poder político. Portela confesó que por su cabeza habían pasado varias ideas: documental, cortometraje. Pero que finalmente, tras dos años de trabajo facilitado por el oficio de guionista de series televisivas, había conseguido plasmar toda la documentación que había acumulado.
Como neolector de cómic, creo que estamos ante una obra seria y literariamente consistente.

0 comentarios:

Publicar un comentario

 
TOP