Loading...
31.8.08

Por qué he matado a Pierre. Olivier Ka e Alfred



Os abusos sexuais a menores é un tema que me interesa, quizais porque para as persoas da miña xeración que estudaron en colexios relixiosos non era raro oír falar deles. Fun ver "La mala educación" de Pedro Almodóvar levado polos comentarios que dicían que trataba ese tema, e saín decepcionado porque non era o que eu esperaba. No telexornal mediodía da TVG vexo a nova de que se presentou un cómico sobre o mesmo tema e lánzome a procuralo nas casetas do Viñetas desde o Atlántico.



O tratamento gráfico da obra é magnífico. Primeiro porque non pretende facer unha representación fiel dunha realidade que podería resultar estereotipada e porque emprega uns recursos expresivos que transmiten a impresión subxectiva e fai un retrato psicolóxico dos personaxes e das situacións que vive o protagonista.



O autor renuncia a que sexa o neno quen conta a historia senon que é construída por un adulto que recorre á súa memoria. Pero o libro é moito máis que iso, porque retrata unha xeración de adultos que como di o protagonista "son capaces de falar durante horas sen chegar a ningún lado".



POR QUÉ HE MATADO A PIERRE. OLIVIER KA Y ALFRED

Los abusos sexuales a menores son un tema que me ha interesado quizás porque para las personas de mi generación ha sido sucesos relativamente frecuentes en los colegios religiosos. En su momento fui a ver "La mala educación" de Pedro Almodóvar porque había escuchado en alguna reseña televisiva que trataba de lo mismo, pero salí decepcionado porque no era lo que yo esperaba encontrame. Así que cuando escuché en el Telexornal mediodía de la TVG que se presentaba en Viñetas un cómic que trataba el tema me lancé a su búsqueda (Es un libro que se publicó en el 2007). Y efectivamente trata el fenómeno desde la óptica que a mi me interesa.

Diré que el tratamiento gráfico es magnífico, desde mi modesto punto de vista. Primero porque opta por un estilo que no busca representar el mundo de forma fielmente realista, lo que podría convertirla en una obra estereotipada, y porque emplea unos recursos expresivos que transmiten la impresión subjetiva y hacen un retrato piscológico de los personajes y de las situaciones que vive el protagonista.


Para no restar credibilidad a la forma de contar la historia, el autor renuncia a que sea el niño el que cuenta la historia, sino que es el adulto quien utiliza sus recuerdos para construir el relato. Pero el libro es mucho más que eso, supone también un retrato generacional de aquellos jóvenes happy flowers, adultos que como dice el protagonista en un pasaje "son capaces de hablar horas sin llegar a ningún lado".

4 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  2. A verdade é que un tema que me arrepía, que me preocupa. Xa bastante obsesiva son e bastante medo teño, que me digo como vou enriba comprar algo que trate diso. Pero ti con esta poucas palabras túas fas que teña curiosidad e máis ao ver esas imaxes, contada desde un adulto? interesante, sí...
    o malo é que se se empeza esbozando o tema, non podo obvia-lo por moi boísimo que sexa a frase da xeración que fala durante durante horas... creo que son desa mesma xeración, que confiados eramos nos sesenta, daquelas ía soa con cinco anos á gardería suiza da miña rúa.
    Como todos pensaran coma min, apañado ía ir o autor, pobre... pero confeso que hai varias xoias que non lin por iso mismo. Son bastante inxusta, tan afeccionada ao cómic, pero ainda espero por Jeremy, por Madelaine... cada dous días me lembro deles. Ao Nani... ese desgraciado, metíalle dous tiros... será iso o que fai o protsgonisra?

    ResponderEliminar
  3. Afortunadamente para o autor, opta por solucionar realmente o seu problema e superalo de xeito que lle permite seguir VIVINDO.
    Aclaro, non é un cómic infantil.

    ResponderEliminar
  4. Ainda non viches nada interesante por aí? pedín o novo da Pacovská e xa o teño, pero creo que porque o pedín, a principios desta semana ainda non tiñan novidades. teño novo blog, en galego e sobre cousas de meniños http://landraserobots.blogspot.com/

    ResponderEliminar

 
TOP